daar ben ik weer - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van sanne mol - WaarBenJij.nu daar ben ik weer - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van sanne mol - WaarBenJij.nu

daar ben ik weer

Blijf op de hoogte en volg sanne

06 November 2014 | Oeganda, Kampala

Hee lieve mensen, sorry dat het even duurde maar hier is weer mijn volgende reisverslag. Na een zware week maar met een mooi afscheid van opa ben ik samen met papa en mama terug naar oeganda gegaan. Papa en mama zouden die datum al 2 weken op vakantie komen om mij op te zoeken. Ik ben weer hartelijk ontvangen door iedereen. Op mijn werk kreeg ik een paar hele dikke knuffels. Verder mensen in de compount waar ik woon vroegen waar ik was geweest. Zelfs hun was het opgevallen dat het meisje wat altijd buiten zit te roken plotseling weg was. Ik heb de eerste dag vaak welcome back gehoord. Het was fijn om iedereen weer even gezien en gesproken te hebben maar ik was net zo blij om weer terug naar oeganda te mogen om me stage te kunnen afmaken.

Van het weekend ben ik met papa en mama op safari geweest. Het is fijn dat papa en mama er zijn want nu ga ik eigenlijk bijna elke dag uiteten. De safari was super goed en mooi. We zijn naar queen elizabeth park geweest. Het was wel een lange rit erna toe maar het was de moeite meer dan waard. We hebben een leeuw van ongeveer 1 meter afstand gezien. (foto’s komen nog op facebook, ik denk volgende week). Tijdens de gamedrive hebben we de leeuw gezien en wat herten en buffels maar het regende hard dus we moesten om keren. Wij balen natuurlijk want ik wilde olifanten zien en die had ik nog niet gezien. S’middags hebben we een boot trip gehad. hier hebben we veel meer verschillende soorten dieren gezien. Zag je het meest nijlpaarden en buffels we zagen ook krokodillen, grote salamander/hagedisen/vogels ect. En jaaaaa ik heb mijn olifant daar gezien. Maar de terug rit van de boot tocht was nog beter. Overal waren olifanten te zien, van ver en soms van dichtbij. Soms waren ze zelfs heel dicht bij, er was er een op ongeveer 1 meter van de auto. Wat doe ik ik begin natuurlijk weer te schreeuwen een olifant een olifant kijk. Dus die olifant ging met zijn oren flapperen en werd boos dus wij moesten maken dat we daar weg kwamen. De plek waar we sliepen was ook echt geweldig. We happen alles voor ons alleen er was niemand anders. De ober was behulpzaam en de kamer ruim en schoon. De douches waren een apart verhaal, ze hadden geen dak zodat je onder de sterren hemel doucht nou nou dat heb ik geweten beestje beestje en nog een beestjes als ik om 5 uur in de douch stapte. Op de terug weg zijn we nog chimpasees gaan spotten. Nouja mama is ze gaan stoppen ik zag het modderpad en dacht nou dit wordt hem niet. Daarna volgende papa al snel zijn weg terug omdat het toch wel heel erg zwaar was. Nou mama heeft 4 uur gelopen en 1 chimpansee gezien en bavianen en zwart met witte apen. Nou maar papa en ik hebben het zelfde tijdens het wachten gezien behalve de chimpansee dan. Het wacht was ook best spectaculair hoor ik moest even naar de wc dus ik wil langs die bavianen lopen komt die grote op mijn af gerent. Nou ik ben dus gewoon aangevallen door een baviaan wie kan dat nou zeggen.

Verder gaat het op werk vlak ook goed, ik moet zeggen dat ik het wel een beetje rustig aan heb gedaan om nog even bij te komen van de zware week in nederland. De mensen in de wijk waren heel blij dat ik weer terug was. En iedereen de kleren ingezameld heeft bedankt de jongens waren al heel blij en volgende week zaterdag geef ik de kleren aan de vrouwen, tijdens de vrouwengroep. Verder is het sprinkhaan seizoen dus raad is wat ik geprobeerd heb sprinkhanen nou en ze waren me echt een partij lekker. Edwin lachte me uit maar brain at gezellig met mij mee. zelfs kleine benja vind ze lekker.

Oja en gisteren gingen we een speciale maaltijd op het werk bereiden omdat papa en mama kwamen eten. Nou edwin papa en mama gingen en kip halen. Nou ik denk die komen met wat vlees terug. Nou niet dus gewoon met een levende grote kip. Die hebben ze zelf geslacht en geplukt. Dit heeft brain gedaan, maar omdat hij even snel iets moest doen stond ik daar mooi met die leeg geplukte kip in mijn handen. Ik geef toch nog steeds liever de voorkeur aan vlees uit de supermarkt zodat het niet zo goed te zien is dat het echt een kip is geweest. Ik ga weer verder aan het werk en jullie horen snel weer van mij als alles mee zit dan he. Groetjes en een dikke kus uit kamapala

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sanne

Actief sinds 24 Aug. 2014
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 9832

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 29 December 2014

stage in afrika

Landen bezocht: