hallo hallo, daar ben ik weer - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van sanne mol - WaarBenJij.nu hallo hallo, daar ben ik weer - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van sanne mol - WaarBenJij.nu

hallo hallo, daar ben ik weer

Blijf op de hoogte en volg sanne

28 November 2014 | Oeganda, Kampala

Hee lieve mensen,
Omdat ik hier zondag nog maar een maand zit zal ik jullie is op de hoogte stellen wat ik mis aan nederland, wat ik totaal niet mis en wat ik zeker ga missen uit oeganda. De tijde vliegt echt voorbij ik weet nog dat ik daar stond en dacht waar begin ik aan. Zolang en zo ver van huis wil ik dit eigenlijk wel. Maar jongens ik heb echt de tijd van mijn leven. De keuze is de goede geweest en ik ga nog heel goed genieten van mijn laatste maand. Oja vorig weekend ben ik gaan raften nou jongens dat is dus eigenlijk helemaal niets voor mij he. Dat wat onder water komen onder de boot nou ik dacht werkelijk dat ik dood zou gaan maar jongens ik heb het overleefd. Ik ben wel met mijn knie op een rots beland maar alles is weer goed heb maar een paar dagen mank gelopen. Ik denk dat ik gewoon niet zo avontuurlijk ben haha ik geniet liever relaxed van mijn leven. Zoals hoogte niks voor mij is wat dit ook niet helemaal mijn ding. Maar ik heb het wel geprobeerd en gedaan.
Wat ik mis uit nederland:
- Pieter
- Oma
- Familie
- vrienden
- Het eten
- S’avonds gewoon over straat kunnen lopen
- De nederlandse kroegen met nederlandse muziek
- En de nederlandse tv programma’s
Maar al die dingen zijn goed te over zien. Pieter en familie spreek ik genoeg, ik ben natuurlijk weer wel heel blij als ik ze zie eind december. Verder het eten ik heb gewoon af en toe zin in een lekker kroket, oma haar soep of stamppot ect. Maar als deze dingen wegen niet zo zwaar dat ik heel erg naar nederland verlang. Ik heb eigenlijk nog nooit een moment heimwee gehad omdat ik het hier zo goed naar me zin heb. Oke op sommige momenten was het zwaar met slecht nieuws uit nederland maar heimwee kan je het niet noemen.
Wat ik totaal niet mis uit nederland:
- Het weer, het is nu veel te koud bij jullie in het kikkerlandje
- De hectiek
- het gestress
- Het altijd op tijd moeten komen
- Dat alles zo gestructureerd is
- Het dure leven
- Het koele gedrag naar vage bekende

Wat ik zeker ga missen van oeganda:
- Mijn oegandeese familie
- De mensen die ik ontmoet heb
- De relaxte levenstijl
- De warme en vriendelijke mensen
- Het warme weer
- Het chaotische
- De boda boda’s
- Het eten wat ik eigenlijk niet altijd even lekker vind
- De stad
- De rust buiten de stad
- Eigenlijk denk ik dat alles wel zal gaan missen

Zoals jullie hier uit kunnen opmaken ga ik gewoon nog even verder genieten en werken in oeganda. Ik ben van het land, de mensen en de cultuur gaan houden en ben redelijk ingeburgerd denk ik zo. Dus als ik over een maandje terug kom hebben jullie er in nederland een muzungu(blanke) ugandan bij. Xoxo en veel lief uit het warme kampala

  • 29 November 2014 - 12:16

    Mary Driesen:

    Hoi Sanne,
    Leuk even iets te lezen over jou. Begreep dat je een heftige tijd achter de rug hebt. Hoop dat je weer een beetje tot jezelf kunt komen in het relaxte Oeganda. Hier is inderdaad direct weer hectiek, verplichtingen enz. Geniet vooral nog van het mooie en warme weer. Lekker zonder jas naar buiten! Dat mis ik hier zo. Groet Mary

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sanne

Actief sinds 24 Aug. 2014
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 9836

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 29 December 2014

stage in afrika

Landen bezocht: