reisverslag 7 - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van sanne mol - WaarBenJij.nu reisverslag 7 - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van sanne mol - WaarBenJij.nu

reisverslag 7

Blijf op de hoogte en volg sanne

06 Oktober 2014 | Oeganda, Kampala

Reisverslag 7
Het was een mooi gezellig maar vermoeiend weekend met de social safari. De mensen waren heel dankbaar en vriendelijk en hadden weinig.
Zaterdag zijn we naar de wijk gegaan waar ik stage loop. Hier zijn we begonnen met een kookworkshop. We hebben rijst, matoke(banaan), vlees, genutpaste (soort pindasaus), chapati en kool. We hebben samen met de vrouwen uit de community gekookt. Ik zelf heb de rijst uitgezocht, de genutpaste gemaakt en de matoke gestampt. S’middags hebben wij hollandse spelletjes gedaan met de kinderen uit de wijk. De hollandse spelletjes die we gedaan hebben waren: koekhappen, snoephappen, zaklopen, bowlen, touwtrekken en voetballen. Ik heb natuurlijk bij het voetbal gestaan samen met een man van de social safari. Ik heb gezellig met de kinderen gevoetbald en lekker gedold met de kinderen. Na de social safari met ik met edwin gezellig liverpool gekeken. Ze hebben gewonnen dus de dag was weer goed. Toen ik daarna thuis kwam heb ik gezellig met de broer van de buurvrouw gekletst. Hij wilde mij luganda leren spreken en ik heb hem geprobeerd te leren : het is een kwestie van geduld rustig wachten op de dag dat heel holland limburgs lult. Maar het was heel lastig dus ik heb het voor hem opgeschreven zodat hij kon oefenen.
Zondag zijn we naar het drop geweest van mijn project. De meeste mensen die daar leven zijn zelde tot nooit uit het dorp geweest. S’ochtends zijn we bij verschillende mensen thuis geweest. We zagen een jongentje die 15 was maar hij was zoo klein hij leek wel 10. De mensen leefde in huisjes met gemiddeld 8 tot 10 mensen in een huisje. Toen we klaar waren met de huisbezoeken zijn we ook hier de hollandse spelletjes gaan spelen. Deze dag heb ik bij het koekhappen gestaan. Nou dat was een populair spelletje omdat er eten bij betrokken was. De kinderen vonden het leuk vooral omdat ze dan koekjes konden eten. Hierna hebben we lunch gehad bij de moeder van de vrouw van het project. Het was een lieve oma ze zei omdat ik natuurlijk niet de dunste ben dat ik een gezonde vrouw ben. Ik dacht nou nou. Bij andere keek ze afkeurend voor de borsten of het lijf. Dus opzich was het wel een compliment. Smiddags hebben we nog kleren uitgedeeld en zagen we een jongentje met een hele dikke arm. We hebben het jongentje met zijn moeder meegenomen naar de stad en hebben met iedereen het ziekenhuisbezoek betaald. Een vrijwilliger is mee geweest naar het ziekenhuis. Het jongentje had een gebroken arm en is het gips gezet. S’avonds hadden we pizza besteld maar het ging niet helemaal soepel we hebben volgens mij in totaal 2,5 uur gewacht vanaf de bestelling.
Het was een weekend vol mooie en indrukwekkende momenten. Ik heb genoten maar het was wel vermoeiend dus ik ga vandaag lekker rustig aan doen en morgen weer aan de slag op het werk.
Xoxo sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sanne

Actief sinds 24 Aug. 2014
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 9841

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 29 December 2014

stage in afrika

Landen bezocht: