week 2 - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van sanne mol - WaarBenJij.nu week 2 - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van sanne mol - WaarBenJij.nu

week 2

Blijf op de hoogte en volg sanne

04 September 2014 | Oeganda, Kampala

Heeee heee
Het gaat nog steeds goed in Oeganda. Vrijdag heb ik de oprichtster van mijn project ontmoet het was een vriendelijke vrouw. Ze heeft goede intenties voor het project maar er moet nog wel een concreet plan komen hoe ze het precies willen gaan aanpakken. Na het ontmoeten van de oprichtster ben ik zoals donderdag gaan spelen met de kinderen en heb de kinderen van de secondary school geholpen met hun huiswerk. Als je vraagt wat ze willen worden krijg je maar enkele antwoorden dit zijn: dokter, advocaat en accountant. Ik heb een jongen al wat uitgebreider gesproken over zijn situatie. Het gesprek verliep goed maar het voorstellen wat hij heeft mee gemaakt is lastig. Dingen die hier gebeuren, gebeuren in Nederland zelden tot nooit. Na dat de kinderen weg zijn gegaan heb ik een planning gemaakt voor volgende week. De lunch op het project is prima. Mensen die mij goed kennen weten dat ik een moeilijke eter ben, maar het is prima te doen meestal rijst met een klein beetje vlees. In het begin kookte speciaal westers voor mij maar ik kreeg juist toen gekookte aardappels dus heb aangegeven dat ik liever met hun mee eet. Zodat ze minder moeite voor me hoeven te doen, ik heb natuurlijk niet gezegd dat ik het niet lus. Ook is het afgelopen dagen duidelijk te merken dat het regenseizoen is. In de middag kan het even hard te keer gaan met regen en onweer en daarna trekt het weer weg. Hierdoor valt regelmatig de stroom uit, but who cares kaarsjes aan en dat staat gelijk een stuk gezelliger. S’avonds zijn we uiteten geweest bij olives even lekker westerse pizza gegeten.
Zaterdag en zondag heb ik het rustig aan gedaan zaterdag even boodschapjes gehaald en even bij een guesthouse gezeten met wifi en zondag ben ik met het belgische meisje ergen gaan luchen en even het winkelcentrum in geweest. Verder lekker rustig aan degedaan en het weer zat zondag ook niet echt heel erg mee.
Maandag just an other day at intership. Ik ben begonnen met een planning te maken voor de maand September met mijn begeleider. Hierna heb ik met een moeder gesproken even met de kinderen gespeeld en met jongeren gesproken over hun examens. De jongeren stonden er nog niet goed voor en hebben in novmber/december een soort van eindexamens. We hebben gekeken hoe het beter kan en hoe ze hun examens kunnen halen. S’middags heb ik samen met iemand de documenten van de kinderen geordend hier zal nog een goed systeem voor bedacht moeten worden want anders ligt alles binnen no time weer door elkaar. Na zondag een hele dag regen was het Maandag weer groten deels mooi weer en heeft het even geregend.
Dinsdag Heb ik een huisbezoek gehad op stage. Het was een huis van 1 kamer waar een moeder met een zoon woont, de moeders dochter woont bij haar oma omdat de moeder haar kind niet kan onderhouden. De vrouw werkt wel maar ontvangt niet genoeg geld om haar kind te onderhouden. Het kind kan toch naar school dankzij het project. De moeder was hier heel dankbaar voor. Het was een indrukwekkend gesprek met mooie kanten, indrukwekkende en minder leuke kanten om te horen. De vrouw heeft me geleerd om cassava te maken en was super gastvrij, ze had speciaal voor mij een soort suikerriet gehaald om te proeven. Ook zijn er weer twee nieuwe meisjes gekomen eentje s’nachts waarvoor ik heel de avond ben opgebleven. OOK heb ik een KAKKERLAK gedood het ging wel gilliger en springerig. Maar de kakkerlak was dood so i dit it, maar hem opruimen durfde ik niet dus dat konden ze woensdag ochtend doen.
Woensdag computer day en beetje rustig aan doen werken op de computer voor het project en voor school.

Donderdag Samen met een nieuwe meisje op mijn project. We gingen documenten opruimen pfoe dat was nog wel even een klus daarna nog eens de visie besproken en de wijk in gegaan om het nieuwe meisje de wijk te laten zien. Daar zat een oma die slecht ziet en bijna niet meer kan lopen. Opzich is het nog steeds best schokkend en indrukwekkend ik weet ook niet of het ooit zal gaan wennen, dat zullen we van zelf zien. Het was een drukke dag vooral voor Afrikaanse begrippen hahah.
Ik heb het nog steeds naar me zin en nog niet in me heimwee boekje gekeken. Ik ben trots op mezelf hahah. Het is een en al genieten en rond kijken en praten. I am just having the time of my life.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sanne

Actief sinds 24 Aug. 2014
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 9838

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 29 December 2014

stage in afrika

Landen bezocht: